lauantai 21. huhtikuuta 2012

Yli kuuma poni + tekninen rata = huono yhdistelmä

Joo tosiaan, ei nyt ole hirveä innostus kirjoittaa tämän päiväisistä kisoista, mutta kirjoitan nyt jotakin kuitenkin.. Elikkä nämä kisat eivät menneet todellakaan hyvin. Kun täällä en nyt viitsi voimasanoja käyttää täällä, niin sanon vain, että perseelleen meni :D

Herättiin siis aamulla joskus puoli viisi ja lähdettiin tallille. Tallilla harjasin Rastan ja laitoin kaiken valmiiksi. Kamat olin jo pakannut, niin eikun vain poni koppiin ja menox!


Verkassa Rasta oli jo todella kuuma. Verkassa oli myös todella paljon ratsukoita, ja Rasta kävi todella kierroksilla. Ei kuunnellut apuja, ja tuntuma suussa oli täysin kadonnut. Me ei oikeestaan olla ikinä oltu noin isossa verkassa, niin olin itse ihan paniikissa.. Pian mun pitikin jo mennä radalle valmistautumaan, enkä ollut saanut verkassa Rastaa yhtään rauhoittumaan.

Radalla Rasta vaan kaahotti eikä yhtään kuunnellut, ja tässä ysikympissä tuli yksi pudotus, vaikka olikin ihan pieni hipaisu. Olin kyllä pettynyt radan jälkeen, en tiputuksen takia,vaa koko suorituksen. Rasta oli ollut ihan kamala ratsastaa, ja olin itse ihan hermona.


Metrissäkään ei ole kehumista. Puomeja tarttui mukaan, ja meinattiin kieltää yhdelle esteelle. Sitten Rasta hyppäsikin, ja meinasin tippua... Rata mentiin sitten loppuun kuitenkin. Tuo oli kyllä ihan kamala rata tai kamalat radat, koska Rasta ei ole ikinä käynyt niin kuumana ja hallitsemattomana. Ei edes ulkokentällä.

Olin ehkä ohjassa kiinni, mutta poni oli suusta aivan tyhjä. Jos olisin antanut ohjaa, olisi ollut vielä tyhjempää, eikä ollenkaa tuntumaa? Verkassa olisi jo pitänyt löytää tuntuma. Meinattiin kokonaan jättää verkka välistä, koska se sai Rastan käymään ihan todella kuumana..


Eipä mulla tässä muuta. Videota en viitsi laittaa, ja kuviakaan ei ole vielä, mutta yritän etsiä. Joitakin kuvia laitoin nyt kuitenki, mutta ne on kopsattu videosta... Ne kuvat on siis metristä. Huomenna mennään Raisoon, ja toivottavasi Rasta olisi rauhallisempi. Ja saataisiin tasaisemmat radat.

2 kommenttia:

  1. Kaikilla on joskus huonoi päivii, I know. Tästä on hyvä parantaa!

    VastaaPoista
  2. joo, eipä ollut meidän päivä :)

    -Helmi

    VastaaPoista