torstai 22. joulukuuta 2011

Erikoispostaus 2# : 100 asiaa Rastasta!

Joululoman alkamisen kunniaksi päätin tehdä tämmösen jutun :) Oon nähny tätä muutamis blogeis, ja sitä oli kiva lukee, nii tein omaanikin :)

1. Rasta on mun eka oma poni
2. Rasta tuli mulle siis 20.1.2011
3. Ja otiin oltu kattomas Rastaa pari päivää aikasemmin
4. Rastan arvioitu syntymisvuosi on 2000
5. Ja hän on rautiaankimo viralliselta väritykseltään
6. Kesäsin Rastalla on vähän kärpäsenkimoo väritystä, ja mä rakastan niit pilkkui :) <3
7. Rasta on siis muuten tamma :D (häntä on joskus luultu ruunaksi xD )
8. Rastan oikee nimi on Capparis :D
9. Capparis on joku kukka :)
10. Rasta on enemmän esteponi :)
11. Mutta kapasiteettiä on myös kouluun


12. Hän on kuitenkin kuumenevaa sorttia..... xD
13. Rastan rotua ei tiedetä, epäilen että arabia löytyy jostain sukuhaarasta..
14. Myöskään Rastan vanhemmista ei ole mitään tietoa.
15. Rasta on tuotu muuten Virosta.
16. Ja tuotu vissii 2006 Suomeen
17. Ensin hän oli Varjotallilla
18. Sen jälkeen Henskun ponina
19. Ja sitten minun :)
20. Rasta on muuten tosi Herkkusuu <3
21. Aluks meinasin tippuu Rastan kyydistä isoilla esteillä :D
22. Kaikki ruoka menee alas..ja ruuansulatuksessa ei ole ollut mitään ongelmia :D
23. Muistan vieläki jutun:
24. Olin kisahoitajana Keiramon kisoissa....
25. ...Rasta voitti silloin molemmat luokat...
26. ...muistan kun kattelin Rastaa...
27. ...ja sen vaaleenpunasia varusteita...
28. ....ja silloin aattelin:
29. "Voi, etttä kun mulla ois joskus tollanen poni"...
30. ...Ja nyt mulla on Tollanen poni ;)
31. Rasta on myös maailman kiltein.
32. Hän ei koskaan Pure
33. Ei potki
34. Ei pukita
35. Eikä nouse pystyyn


36. Vaikka hän on kuuma, aina kun mun pikkuveli ratsastaa niin hän menee niin rauhassa :)
37. Rasta tietä, että pikkusen kanssa ei menny kovaa! <3
38. Mutta Helmin kanssa saa mennä xD
39. Kisoissa meillä on mennyt ihan hyvin :)
40. En siis oo ikin kisannu ennen Rastaa


41. Rasta on aika nopee poni :)
42. Ja musta se on kivaa :)
43. Lähes aina, kun tulee puhas niin tulee ruusukekkin..
44. Koska poni menee kovaa, niin en ehi oikeen ajttelee mitään radalla :D
45. Koulukisoissakin Rasta on mennyt kivasti..
46. Ollaan saatu koulustakin yks ruusuke!
47. Se ruusuke oli raviohjelmasta xD
48. Ja se ruusuke oli sininen <3
49. Rasta tykkää hypätä maastoesteitä!
50. Haluisin Joskus mennä Rastalla kenttäkisoihin.
51. Esteradalla en muuten yleensä jaksa kattoo oikeit laukkoi,
52. .. koska yleensä poni vaihtaa itse :D
53. Rasta on jotenkin nii täydellinen poni :o?
54. En tajuu miten sellane löyty! <3
55. Rastanha löysi meille yks tuttu
56. Hän oli nähny Rastaa kisois, ja kerto meil et kannattaa mennä kattoo tota ponii :)
57. Rastalla on kiva mennä maastossa
58. Rastan selässä on aina jotenkin niin varma olo :3
59. Ja Rastaa ei ikinä myydä meiltä pois!
60. Kun mä en enää kisaa Rastalla, niin voi olla että veli kisaa ;)
61. Rasta on nyt alkanu vähän karkailee tarhoista...
62. Ovelana ponina löytää reitit, mistä mennä... murr :D
63. Rastalle on vaikee löytää satulaa..
64. Mutta onneks on joustorunkonen!
65. Kaikki muut satulat on valunu eteen..
66.... tai painanu lapaa..
67. .. Rastalla on lyhyt selkä, niin ei voi ostaa mitään pitkää satulaa.
68. Rastalla on siis vaikee selkä löytää, just sopiva satula..
69. Rasta tarhaa semmosen suokki papan kanssa :)
70. ..ja Rasta on tarkka omista ruuistaan! :D
71. Kun Rastasta ottaa kuvaa, niin se voi olla joskus hyvin haastellista, koska:
72. Korvat on vaikee saada höröön, paitsi:
73. Ottamalla ruokaa!

74. Rasta on sellai aika herkkä hevonen
75. Sekä ratsastaessa ja muutenkin
76. On hauskaa että:
77. Talvella Rasta näyttää karvaselta ponilta,
78. .. ja kesällä pieneltä hevoselta :3
79. Mittasin Rastan yks päivä ja hän oli 143cm! :D
80. Toi saattaa kuitenkin "vähän" heittää :D
81. Kun Rasta nukkuu maate ja kyljellää, niin hän näyttää ihan lumipallolta. :3


82. Oon tippunu Rastalta kerran, ku menin täysil laukkaa ilmansatulaa ja poni päätti käänty ja mä en..
83. Tämä pätee, kuten veli sanoi: Varikolla virtahepo, ja radalla alppi kauris xD
84. Radalla häntä viuhuu ja pää myös! :D
85. Mut mua pään  heilutus ei enää haittaa,
86. ..koska oon oikeestaan niin tottunu siihen :)
87. Rasta on muuten myös helppo kengittää,
88. ..kuljettaa,
89... ja muutkin toimenpiteet onnistuu :)
90. Rasta rakastaa, kun rapsutan sitä harjalla kaulan alta,
91. Silloin hän painaa pään alas,
92. .. ja laittaa silmät kiinni :3
93. Rasta on kaks kertaa kieltäny kisois,
94. ja silloin ollaan aina kielletty ulos..
95. Oon huomannu, että me kielletään useiten isoille oksereille..
96. Ja aina kun on tullu hylky,
97. Ollaan oltu jossain kauimmalla kisa reissulla xD
98. Mutta Rasta on siis kuitenkin tosi varma hyppääjä,
99. .. ja hän ei kyttää oikeastaan mitään :)
100. Rasta on kaikella tavalla Maailman Ihanin Poni! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti