sunnuntai 21. elokuuta 2011

HEIPODEI!


No tota, en ny jaks oikeen sepustella mun ja Rastan puuhailuista. Oon kyl ollu myös aika laiska kirjottelee tänne... :p No kumminki, oltiin siis tänää kisaamassa Porissa. Aamul oli herätys viidelt, sitte tallil ja laittaa ponii kuntoo. ja tietty tekee lettei. Eile iltan oltiinki pakattu kamat ja laitettu koppiin heinät ja turpeet. Ku letit oli tehty... ehkä vähä kiirees, mut no niin, niin auton nokka kohti Porii. Matkal syötiinki kans aamupala. Oltiinki kisapaikal hiukan aijois..... hehee. Ensimmäiset :D Siinä sitte lusmuiltiin, mut pian oliki rataa tutustumine, ja heti sen jälkeen mun piti verkat Rasta ku olin ensimmäinen lähtijä... Rasta oli verkas aika kiva, tuli hyvii hyppyi, enkä joutunu ottaa ku pari-kolme.
Luokka oli siis seuraluokka 80cm. Mun mielest se meni hyvin. Uusinnan ratsastin aseenteel et "nyt men piru voitetaan kaikki!" ja mentiin aikast kovaa :)) Äippä sano et Rsta ei oo ikin menny niin kovaa, ku meni tuol maalilinjan yli...  :D Tultiin tosaluokas toiseks, voittaja voitti vissiin ajan 9 viiva 10 esteen väilil, ku levahti mul vähän pidemmäks. Mut en mun mielest tehny mitenkää pptkii teit uusinnas (: No toi olikin meijän eka sininen ruusuke <3
90cm oli siis mun eka alueluokka. Verkas rasta tipuutti vissiin kaks kertaa, tai sit se yks vaan kolahti, mut kumminki tultiin viimetteeks viel puhtaast, ja sit olikin mun vuoro mennä valmistautumaan radalle. No sitten siitä radasta. Eli alku oli lupaava, hyviä hyppyjä,  ja sopiva vauhti. Mut 5 esteelle tuli kielto. En tied miten nii kävi. Se oli ihan tavallinen okseri, eikä mua hirvittäny yhtään se. Ja tultiin ihan suoraan ja niin. Poni ei kaahottanu, mut ei tullu liian hiljaakaan. Sitku este oli koottu nii kokeilemaan uudestaan , mut ei. Kiellettiin ulos. Koitin viel kerran, mut poni oli selvästi päättäny ettei hyppää sitä. 80 oltiin kuitenki hypätty epäröimättä... No menin sitte verkkaalueel, ja otin vielä yhen hypyn, ja poni hyppäs epäröimättä...Ois kiva tietää mitä noitte pääs liikkuu...  No toi oliki eka kielto ja eka hylky mult ja Rastalt. Voi olla että kielto johtu siitä, että este tuli nopeesti mutkan takaa eikä poni kerrenny kattoo ponnupaikkaa, ja epävarmuus iski. Maija myös sano et voi olla että poni menä liian pitkän ja sillon ei ollu tuntumaa... Otan varmaa ens kerral raipan kätee, ku ei sitä varmaa tartte käyttääkää, nii voi siti olla ovuks. En vaa haluu et poni oppii siihe, et kielletään ulos ja päästään pälkähästä... Keskiviikkon olis taas Maijan valkku. Sepustan sittte taas ainakin siitä (= Ei oo ny hyppy kuvii, ku molemmat videol. mut katotaan jos löyän jostai netist =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti